יום שישי, 4 במרץ 2011

מילדות לנעורים בבית ספר נעמי שמר

ביום שני ה-21.2 בשעה שבע בערב ,התרחש במרחב ב'-ג' ערב מילדות לנעורים שבו שכבת כיתות ו' הציגה בפני הוריהם הצגה על חייו של הילד שהופך לנער מתבגר.
בהצגה הוצגו קטעים של משפטים של ילדים שסיפרו על חייהם,ושיר שמבוסס על שיר הבירבור של הגשש החיוור שגילת  (המורה לדרמה)ניגנה באורגן,והילדים שבתוכם אני הייתי שרו על חייו של נער מתבגר.
היה גם קטע שבו היו משפטים של מה יקרה כשנגיע לחטיבה בתיכון ואת מי נפגוש והיו בקטע כמה סוגים של ילדים היו:בריונים,מנומסים,חנונים מחוננים ופקצות.
הערב נגמר בשיר שכתבו היי פייב שנקרא "כשהייתי קטן" השיר בוצע בידי כל שכבת ו' ומחיאות כפיים סוערות וכמה משפטים של תודות מעירית המנהלת.
לפני תחילת ההצגה היו עשרה קבוצות דיון,שבו היה מנחה שהיה הורה של אחד הילדים ובקבוצות הדיון היו ילדים עם הוריהם שדיברו על האלבום מילדות לנעורים שבגללו הערב הזה קרה.
כשהתחלנו לעבוד על האלבום שבו יש עשרה שערים,השער הראשון נולדתי,היה שער האישיות שהרשימה אותי,אני מספר על משפחתי,ש... ועוד...
החזרות על ההצגות היו על חשבון השיעור וגילת עבדה איתנו וגם מילי עשתה איתנו עבודה להורים מילדות לנעורים,בערב היו כל המורים והיה מוצלח למרות זאת היו קטעים שטעינו,אבל בכל זאת יצא מצחיק,לבסוף כולם חזרו הבייתה עם הוריהם ועבודה להגשה ,האלבומים הוחזרו כדי שיראו אותם בביקורי כתיבה אני חושב שכל אחד נהנה.

רעואל בראודה ו'1
בית ספר נעמי שמר
תל ברוך צפון

יום שיא של בנות רעות בנושא השפה העברית

ביום חמישי לפני כשבועיים, באו לבית ספר נעמי שמר 6 נשים מבנות רעות .
הו היו מאוד מעניינות ובעלות סיפור חיים מרתק במיוחד.
אנו חווינו איתן 3 שעות מדהימות ומרתקות ובעיקר מסקרנות .
בשעה הראשונה-בנות רעות העבירו לנו פעיוליות שעוסקות בנושא השפה העברית ומדוע מכל השפות נבחרה להיות שפת היהיהדות .
בשעה השנייה- ראינו הצגה מדהימה, מעשירה שמבויימת יפה בנושא השפה העברית בהצגה הזאת מסופר על השפה העברית ועל כך שבגלל ה"סלנג" נהרסה השפה העברית ,ושהשפה העברית תיקחד אם לא נפסיק להשתמש ב"סלנג".
בשעה השלישית- אחרי ההצגה המרהיבה המפעילות של בנות רעות עשו לנו פעילויות בנושא השפה העברית.
לסיכום: היה מרתק וזה הוסיף לנו הרבה מאוד מידע.



נועה ורומי ו'1
בית ספר נעמי שמר
תל ברוך צפון

נסיעה למקורות

בתאריך 8.2.2011 יצאה כיתה ה'3 מבית ספר נעמי שמר לסיור במפעל "מקורות".
היה לנו לוח זמנים מתוכנן מאוד: 
ראשית, אכלנו את ארוחת הבוקר בחדר גדול בעל שולחן ארוך.
כשסיימנו לאכול ראינו סרט המסביר מאיפה מגיעים כל המים שאנו צורכים ומה שימושו של המפעל.
לאחר מכן נכנסו אל חדר חשוך ושם השפריצו 4 מזרקות מים צבעוניות זוהרות ומפלי מים מן תיקרת זכוכית בנוסף, 
היה סרט על חשיבות המים ועל תולדתם בישראל. כשיצאנו מן החדר הגענו אל אולם בו ארבעה מסכים המציגים את תהליך המים ומתחתם דגם המציג כל תהליך. בסיום הצפייה נכנסו לחדר מלא בעמדות ממוחשבות שבו שיחקנו בטריווית מים על נושאים שונים שנלמדו בסיור. אחרי שגמרנו את המשחק אספנו את התיקים ויצאנו לאוטובוסים הגענו באיחור של חצי שעה 
אך, נהננו מאוד.



עומר וסרמן ה'3
בית ספר נעמי שמר
תל ברוך צפון